Beethoven Sonata 11 op. 22 B flat major
introducing to image and always exciting the soul.
And its B-flat-D blazes, all engulfed in fire, and glowing,
warms the soul, as if for purifying it, scorches and burns.
When descending, the quarter notes will as with paradox raise you
their heroic spirit - Beethoven like a candle warmss,
And the fanfares call, and the people in the Goal embracing
Above the heroism of the Napoleon's wars and the swords.
At the second - Adagio - splashes the most tender gallantry,
It's E flat, like a swan on the waves, spirit - water, its stream.
Contemplated the rest of Olympus, swan stateliness, fountain,
Ii is the song of nature, and its beauty is dazzling.
In the third part, it's the minor sadness of the first part major,
fire-water connection here rises to upper delight,
To the wildness of happiness, like the sea you cannot bear,
That poured out to you of a sudden in eternity's sounds.
Бетховен Соната 11 соч. 22 си бемоль мажор
Елизавета Судьина
Как магически тянет к Бетховену эта соната,
она вводит в свой образ и душу всегда бередит.
Ее си-бемоль-ре полыхает, огнём вся объята,
греет душу, как будто её очищая, палит.
Нисходящие четверти парадоксально подъемлют
героический дух - нагревает тебя, как свеча,
И фанфары зовут, и народ себя в Цели объемлет
Над героикой наполеоновских войн и меча.
На второе - Адажио - плещет нежнейше галантность,
Ми бемоль, будто лебедь на волнах, по духу - вода.
Созерцается отдых Олимпа и лебедя статность
Ослепительна песня природы, ее красота.
В третьей части минорная грусть первой части - в мажоре
Поднимается здесь до восторга в огня-воды связь
И до буйности счастья, как невыносимое море,
Что внезапно от вечности в звуках к тебе излилась
Свидетельство о публикации №124121005505