Runtu Spitting on the ground, patting my hand UK

Runtu : spitting on the ground … / http://stihi.ru/2023/12/21/5475 / smiling and patting my hand the USA


Ic;ne mondiale du web: Black Lives Matter and Indigenous Australians: Lotus Glen Correctional Centre: _ Australian Gays in Prison: QLD: : Australia 2012

2016 : Stanford University : Black Prisoners from Australia _ QLD _ Gays in Prison: QLD  : Lotus Glen Correctional Centre: _ Australian Gays in Prison: QLD _ The-Stanford-Prison-Experiment _ Рюнтю Юри _ academician Yuri Runtu _ Writer _ Journalist Yuri Ryuntyu _ Gay Culture in Cairns : QLD _ academician Ryuntyu Yuri_ academician Iouri Runtu __NSW_ TAS_ACT _Gay Australians in Australian Prisons : QLD : LGBTQ _Prisoners and  Gays in QLD _ Australian  Gay Community –Stanford University : Gay  Cultural Projects:  since the 1st of September 2012 until 1st of September 2017: Russia – UK – Australia: Prison :  Lotus Glen: QLD : 2012-2017.

Ic;ne mondiale du web: Black Lives Matter and Indigenous Australians: Lotus Glen Correctional Centre: _ Australian Gays in Prison: QLD: : Australia 2024



2020 - ГЕОРГИЙ ЛАРИН : George Larin / http://stihi.ru/2023/08/09/3466 / 2024

2024: "Нео-трансцендентальный театр впервые зародился в Австралии, основоположником его является крупнейший современный англо-франко-русскоязычный писатель, драматург и журналист Юри Мэттью Рюнтю... " 2024

Book : 2024 GEORGE LARIN: URI RUNTU'S PLAYHOUSE: critical reviews: AUSTRALIA: THE NEO-TRANSCENDENTAL THEATRE: ART COLLECTION: 1 - 5 PLAYS: 1-20 ESSAYS: 1-st Edition: Hardcover: ISBN 978-1-92527-85-8-3: French: English: Russian: volume 1: 1- 494 pages: Published Canberra ACT Australia: NLA ID 8855253

Book : 2024 GEORGE LARIN: URI RUNTU'S PLAYHOUSE: critical reviews: AUSTRALIA: THE NEO-TRANSCENDENTAL THEATRE: ART COLLECTION: 6 - 10 PLAYS: 1-20 ESSAYS: 1-st Edition: Hardcover: ISBN 978-1-92527-83-7-8: French: English: Russian: volume 2: 1- 613 pages: Published Canberra ACT Australia: NLA ID 8855253

Book : 2024 GEORGE LARIN: AUSTRALIA: URI RUNTU'S PLAYHOUSE: THE NEO-TRANSCENDENTAL THEATRE: ART COLLECTION: 1 - 10 PLAYS: 1-st Edition: Hardcover: ISBN 978-1-92527-80-9-3: French: English: Russian: volume 3: 1- 641 pages: Published Canberra ACT Australia: NLA ID 8855253

George Larin : ГЕОРГИЙ ЛАРИН

2024 : " The neo-transcendental theatre was born for the first time in Australia, his founder is the most well-known modern English-French-Russian writer, the playwright and the journalist Uri Matthew Runtu (Canberra ACT).. " 2024

2024 Hео-трансцендентальный театр Рюнтю Юри 1-1748 CTP : 1 - 1748 pages


Этo учит : обуздывать ярость, если она вспыхивает
Этo учит : распознавать гнев до его превращения в насилие.

Aвтор Юри Рюнтю: Все 1 - 10 Пьес : для сборника - / http://stihi.ru/diary/yuri2005/2023-08-09 / - " Театральная Драматургия : Русско-язычная Культура Дальнего Зарубежья России : Австралия XX - XXI век" / http://stihi.ru/2022/02/24/3362 / 2022

      2023 Hеотрансцендентальный театр Рюнтю Юри 1-1748 CTP : Neotranscendental Playhouse буквально ( и одновременно образно ) обозначает соответственно "Дом Неотрансцендентальной Пьесы"  : 2023 Hеотрансцендентальный театр 1-641 Рюнтю Юри / Юри Рюнтю / 2023 Рюнтю Юри / http://stihi.ru/2023/07/27/4249 /  Uri Runtu Book 1 Hеотрансцендентальный театр 1-494 /  http://proza.ru/2023/07/26/125 / 2023

   2023 Hеотрансцендентальный театр Рюнтю Юри 1-1748 CTP : 1 - 1748 pages :

    2022 BOOK - 1  ISBN 9781925278583 /  http://stihi.ru/2023/07/27/4249  / ACT Canberra Australia
    2023 BOOK - 2  ISBN 9781925278378 / http://stihi.ru/2023/07/27/4337  / ACT Canberra Australia
    2023 BOOK - 3  ISBN 9781925278093 / http://stihi.ru/2023/07/27/4383  / ACT Canberra Australia


Runtu : spitting on the ground … / http://stihi.ru/2023/12/21/5475 / smiling and patting my hand the USA


“I hope you haven’t left a young lady back in Utah,” she said.

 “Of course, there’ll be no time for that here.

 The only women on the ranch are me and Mrs. Pettit, who cooks and does the laundry for the hands.

Oh, now I’ve gone and embarrassed you,” she said, smiling and patting my hand.

“Maybe you’re not quite old enough for that.”

“Don’t worry about me,” I said, turning to look out the window at the sheets on the line in the yard so she wouldn’t see my face, which felt flushed and hot. “I know how to work, and I’m not going to get distracted.”

“See that you don’t. Oh, I know you won’t. I’m just teasing.” She chuckled as she bit into a piece of toast.

“What am I going to be doing here?” I asked. No one had told much of anything other than I was going to be put to work.

“Well, the lambs need caring for, so maybe they’ll start you with that. I don’t believe you’re ready to be roping calves at this point.” No, I wasn’t.


“Go and talk to Seth, the foreman. He’ll straighten you out.”

After breakfast and a kiss from Grandma, I pulled on my boots and headed out the back door to the barn, where I knew Seth would be checking on the new lambs.

Barns always smelled the same: that dry mixture of dust and straw that you could feel invading your nostrils.

Our barn was always neat and well-ordered, and though a little less so, this was too–most likely because Grandma was known to rule with a bit of an iron fist.

I found Seth seated on a small stool, mixing up a foamy white liquid in a large tin milk can. It smelled terrible.

Arranged on the straw were several Pepsi bottles, a funnel, and a large paper bag.
“Just mixing up the milk for the lambs,” he said. “Here, help me fill the bottles.” I held each bottle and the funnel as he poured the milk in. It was warm, which somehow made the smell even worse.

“You’ll get used to the smell,” Seth chuckled, obviously noting my crinkled nose. When each bottle was filled, I reached into the bag, which was filled with rubber nipples, probably from baby bottles.

 “Stretch those over the top of the bottle,” Seth said, showing me how it was done. It took a little effort, but I managed to get all the nipples on without dropping any or spilling any milk.


“Your first job is to feed the lambs,” Seth said.

Between the two of us, we carried the bottles to a small, fenced-off part of the sheep pasture, where several lambs were playing in the sun.

When they saw us approach with the bottles, they came running toward us in that awkward way new lambs do, pushing their heads between the wires of the fence, bleating as if to say, “Me first!”


Seth left me with the bottles, and, one by one, I fed the lambs, who made quick work of the milk.

When the milk was gone, they still bleated loudly for more, though I knew it was important not to over-feed them.

I gathered up the empty bottles and took them to the laundry room.

Grandma had heated some water on the stove, so I poured it into the washtub and washed each bottle and nipple with a worn bottle brush, dried them, and placed them and the bag in a wooden milk carton on a low shelf.


“Fence needs mending,” Seth said when I got back to the barn, where he was discussing ranch business with one of the hands.

“Go on up to the north corner by the ridge. The other fellas are already there. You’ll have to walk it cause they already took the truck.”

It was about a twenty-minute hike along a rutted trail winding up to the top of the ridge, the left side of the trail what you might call pristine forest, and to the right fenced pasture where cattle grazed lazily in the early summer sunshine.

 It really was beautiful here, with the tall trees and the pine needles and cones covering the rugged ground.

Much of the ranch had been cleared of trees, but they had left these as a windbreak against the cold Arctic wind and snow. The air felt crisp and somehow purer than any I had breathed, and I began to understand what Grandma meant when she said we were blessed.


“What do we have here?” I heard a voice say sarcastically as I approached the group of ranch hands, who were lifting into place a section of the rail fence that had been knocked or blown over.

“Looks like we got us a little prince here,” the voice said, laughing.

I hoped they didn’t see how embarrassed I was, so I looked down at the ground and stammered, “I–I’m here … to work.”

“Oh, I’ll bet you are,” said the voice again.

I could see the voice came from a lanky blond man with red, sun-burned skin and chipped front tooth, who wore patched overalls over long johns.

 “Well, you’re working for us, now, so don’t expect your granny to protect you.

You may be a rich kid, but here you aren’t nothing but one of us–and you’re the new kid, so you take orders from us, not the other way ’round. See?”

Rich kid? What was he talking about?

“Aw, leave’s alone, Parley,” said a decidedly kinder looking man. “He’s just a kid.”

“Yeah, he is, and he’s just going to get in our way. But we can’t say anything because he’s the chosen one. A pest is more like it. I’ll bet he aren’t worked a day in his life,”

Parley said, spitting out some tobacco juice on the ground in front of me.

“Well, you can coddle the prince, Lyme, but not me.”

“You know how to make a rail fence?” Lyme asked.

“I’ve watched men do it,” I said, “but I’ve never done it myself.”

“It’s not too hard,” Lyme said, smiling. “You’ll learn quick.”

“Well, if someone has to pick up the slack

for this kid, better you than me,” Parley said,

 once again spitting on the ground.


Runtu : spitting on the ground … / http://stihi.ru/2023/12/21/5475 / smiling and patting my hand the USA


2022 : TEATP : Все 1 - 10 Пьес : для сборника --- Авторa Юри Рюнтю- " Театральная Драматургия : Русско-язычная Культура Дальнего Зарубежья России : Австралия XX - XXI век" / http://stihi.ru/2022/02/24/3362 / 2022



2024 Автор Юри Рюнтю о Русской Речи: / http://stihi.ru/diary/yuri2005/2023-12-07 / 2023


Русская напевность и растяжка длиннот в звуке,
Русская неторопливая вязь слов,
Русское ощущение природы и человека,
Русская внутренняя скромность,
Русская духовность за 1025 лет,
Русское православие за 1025 лет,
Русская обрядность… 1025 лет.
Как много чистого и красивого - в этих смысловых звукосочетаниях...


2024 автор / http://stihi.ru/avtor/yuri2005 / Рюнтю Юри 19 Лeт 2005-2024 на Стихи.Pу / http://stihi.ru/2023/11/02/3340 / Runtu is a technical writer and editor living in Salt Lake City. A collection of articles published by Runtu /


2024 автор / http://proza.ru/2006/04/14-339 / Рюнтю Юри 18 Лeт 2006-2024 на Проза. Pу / http://proza.ru/2023/11/02/800 / 2024


TEATP учит : обуздывать ярость, если она вспыхивает / http://stihi.ru/diary/yuri2005/2023-12-07 /


TEATP учит : распознавать гнев до его превращения в насилие.


2005 - 2024 / http://stihi.ru/diary/yuri2005/2023-11-01 / Стихи.ру - это Грандиозное и Единственное на планете Земля - Явление в Мировой Культурологии из России - / http://stihi.ru/avtor/yuri2005 / Media TV Radio : 2024



TEATP 2022 : Все 1 - 10 Пьес : для сборника --- Авторa Юри Рюнтю- " Театральная Драматургия : Русско-язычная Культура Дальнего Зарубежья России : Австралия XX - XXI век" / http://stihi.ru/2022/02/24/3362 / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 10 Драма : 575-620 : Пророк Mухаммед и Жена Xадиджа / http://stihi.ru/2022/03/13/9014 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : Драма о Пророке Mухаммеде и Красавице и Умнице жене Xадидже :


Биография основателя ислама, Великого пророка Мухаммеда:


родился 22 апреля 571, в городе - Мекке


скончался 8 июня 632, в городе - Медине


В Медине - его гробница — место поклонения десятков миллионов пилигримов Ислама.

TEATP Авторa Юри Рюнтю 2022 : Театральная Пьеса : Драма - Пророк Mухаммед и Xадиджа - как - Эталоны Человеческой Морали и Семьи, и как - Выдающиеся Личности и Высокая Интеллектуальная и Духовная Элита Человечества : Историческая Драма на Исламскую тему и Мировая Культура : Россия - Европа - Азия и Арабский Мир : 575-620 г.г./ http://stihi.ru/2022/03/13/9014 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia : 2022


Мухаммед и Иисус Христос для нас символы духовности и эталоны чести, морали и общечеловеческого достоинства в отношениях между людьми на земле.


Их человеческие качества, особая чувствительность и восточный колорит душевности, помогли мне подняться до темы, которую я решил раскрыть для собратьев христиан.


Теплота друзей из мусульман вокруг меня - открыла путь, о котором я не догадывался. Я взглянул на Коран - их глазами. Коран распахнул мое европейское сердце. И тут я понял, что суть Святой Книги - КОРАНА - родилась из мусульманской семьи. Здесь - семейные разговоры в семье Mухаммеда и Xадиджи - и осмысление : Сути и Предназначенности Человеческой Жизни и Космического Мироздания с присутствием БОГА. Живым Источником всего на Свете - были отношения между : Мужем и Женой, чем и была : их святая и трепетная любовь : Любовь Пророка Mухаммеда и Xадиджи... Все ЭТО - выражено мной с Трепетом и Уважением в текстах пьесы " Пророк Mухаммед и Xадиджа : 575-620 годы " к их Грандиозным Судьбам. Моя любовь к НИМ - искренна и смиренна.



TEATP 2022 : ЮРИ МЭТТЬЮ РЮНТЮ - Авторское Произведение Сценической Драматургии для Театра и Кино: Представлена Историческая драма на Мусульманскую тему о Великой Личности - Пророка Mухаммеда и о Членах Его Мусульманской Семьи: 575-620 г.г./ http://stihi.ru/diary/yuri2005/2022-03-14 / 2022



TEATP Авторa Юри Рюнтю : 9 Драма : 1879-1997 : Братья Карамазовы : Приемыши / http://stihi.ru/2022/03/13/1890 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 8 Драма : 1997-2030 : Дети и Внуки Братьев Карамазовых / http://stihi.ru/2022/03/13/4642 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 7 Драма : 1936-1940 : Смерть Собора Святого Духа / http://stihi.ru/2022/03/12/7912 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 6 Драма : 1930-1964 : Русский Сальери Борис Пастернак и Марина Цветаева / http://stihi.ru/2022/03/12/1541 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 5 Драма : 1922-1930 : Лубянка Владимира Маяковского и Лилии Брик / http://stihi.ru/2022/03/11/7832 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 4 Драма : 1919-1925 : Ад Есенина Cернея и Айседоры Дункан / http://stihi.ru/2022/03/10/5517 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 3 Драма : 1917 - 1921 : Тайна Александра Блока : Первая Мировая Война : WWI / http://stihi.ru/2022/03/10/4930 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 2 Драма : 1915-1945 : ЖИЗНЬ МАТВЕЯ : Вторая Мировая Война : WWII и Первая Мировая Война : WWI / http://stihi.ru/2022/03/10/417 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022


TEATP Авторa Юри Рюнтю : 1 Драма : 1914 - 1918 : Жена и Мать : Царь Николай II : Первая Мировая Война : WWI / http://stihi.ru/2022/03/10/703 / Iouri Runtu: French / Юри Рюнтю : Russian / Uri Runtu: English : Yuri Ryuntyu / Canberra ACT Australia / 2022



TEATP : BOOK DVD-1 + РОССИЙСКАЯ БИБЛИОГРАФИЯ: США, ЕВРОПА И РОССИЯ XX ВЕК И АВСТРАЛИЯ XXI ВЕКА


Runtu : spitting on the ground … / http://stihi.ru/2023/12/21/5475 / smiling and patting my hand the USA


Рецензии

Завершается прием произведений на конкурс «Георгиевская лента» за 2021-2025 год. Рукописи принимаются до 24 февраля, итоги будут подведены ко Дню Великой Победы, объявление победителей состоится 7 мая в ЦДЛ. Информация о конкурсе – на сайте georglenta.ru Представить произведения на конкурс →