Воскресению Вербному

Кондак 1
Избранный Царю Горнего Сиона, Кроткий, Спасаяй и Праведный Избавителю наш, Те, в вышних на Херувимех носимого да певаемого от Серафим, зрим нынче на осляти взошедшаго же во Иерусалим идущаго к вольной страсти. Из-за сего же неизреченному снисхождению Твоему покланяемся и с ветвьми и ваиами умиленно встречаем Тя, и Те с еврейскими деты воззовем:

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Икос 1
Архангелов и Ангелов лики да с страхом и содроганием взираху с вышних высот на Твое, Христе Спасе, во Иерусалим к вольной страсти вхождение и со апостолы незримо спровождаху Тя, своего Царя, и с еврейскими деты осанна в вышних приношаху Те, сицевая  вспеваху молитвсловье:

Да Благсловен еси, Господь Боже наш, яко и, посещающе, да сотворил еси избавление человецем Своим;
благсловен еси, о, Властитель Христе, яко и пришел и Крестом даровал еси спасенье детям Своим.
Благсловен еси, да приидЫй Адама из глубины ада же воззвать;
благсловен еси, пришедый Еве от печали древния свободу даровать.
Благсловен еси, мир благвествуяй на Израиля и спасение языков;
благсловен еси, да в кропленьи Крови Своей возвещаяй Завет Нов.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 2
Видев Тя, Иисусе, Марфа и Мария паки в Вифанию приидоста Пасхи да бытия прежде дний шести, сотвориста Те вечерю ту, да бе и Лазарь един от лежащих в возвышеньи. Марфа Те служаше с ревностию, Подателю всяческих, Мария избра благую часть, благодарна еси о воскрешеньи брата своего, да приемши мира нарда чиста мнозеценна литру, да помаза пречистеи нозе Твои и отре власы своими, с любовью от избытка сердца всклицающи Те: Аллилуиа.

Икос 2
Разума неуразуменна вольнаго Твоего же на мучения прихождения не разумев иуда, иже хотяше уже и предать Тя, смутися, зряй Мариино ногу Твоею миром помазание, Господи, и рече: «Чесо ради трата сия да бысть? Можаше сие миро бе да продаваемо быти на триех стех пенязь и датися нищим». Сие же рече, не якож о нищих печашеся, но яко тать бе. Ты же, Господи, ведый, яко и должно Ти скоро смерть претерпеть, святую жену сию извинил еси, глаголя: «Не дейте ея, и в день Моего схоронения сохранит е». Из-за сего, да почитающе вольное к страсти прихождение Твое, Те сице всклицаем:

Благсловен еси, Господи, Мариею на вечери приуготованный на схоронение також;
благсловен еси, Иисусе, иудою в души еще в Вифаньи осужденный на смерть.
Благсловен еси, пришедый в Вифанию, в дом мира, и любовь и миром помазание от Марии приимешь;
благсловен еси, приходящий во Иерусалим на вольную страсть, да паки любовь от святых жен-мироносиц миру всему возвестишь.
Благсловен еси, Лазаря из мертвых воздвигнувый, и прихождение Твое с крепостией да будет;
благсловен еси, да Се Самого от гроба возставить приходящий, и вхождение Твое со властией да будет.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 3
Имеяй воистинну власть Божественную, Властитель Христе, Ты во утрий день изшед из Вифаньи зело заутра и подходя в Виффагию, прислал еси двоицу от ученик Твоих, глаголюще има: «Идита в весь, яже и прямо вама: и абие да обрящета осля и коника с ним привязано, на неже никтоже никогда и вседе же от человек, и отрешив я, приведите Ми. И сице кто речет вам, что творите, рцыте, якоже Господь испросит я». Тииже услышаши сия, зело дивляхуся, и возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 3
Изшедша же ученика, приведоста осля и коника и воздвигнуша на ня ризы своя. Ты же, Истинный Господь, на Херувимех носимый, яко Человек на коника млодо возсел еси из-за нас, да якоже Царь кроток, в мире сотвориши вхождение Твое в город отца Твоего Давида. Из-за сего же сицевыми хвалы Тя и встречаем:

Благсловен еси, на Престоле седяй в Вышних со Отцем, на осли конике изволивый сесть;
благсловен еси, на высотах от Горних Сил покланяемый, приявый на земли поклонение от детей також.
Благсловен еси, да царствуяй крепостию веки, во Иерусалим приходящий с славы светом;
благсловен еси, на смиренныя смотряяй взором, с кротостию во Своя пришед.
Благсловен еси, на безсловеснем конике возседый, да безсловесие древнее же хотяй разрешить;
благсловен еси, недоуменное да обнищанье долу приемый, на высотах горЕ сседяй же Отцу и Духу.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 4
Буря недоумения смущает ми ум, коим образом достойно вспою велие снисхождения Твоего таинство, о, Боже, яко имея выси престол, Ты на коника худо взошел еси, человека взыскивая, хотяй разрешить его древнего безсловесия, и сбудется ж реченное Захариею пророком, глаголющим: «Ликовствуй да зело, дщи Сионя, проповедуй дщи Иерусалимская. Се, Царь Твой идет к Те, и Праведен и Спасаяй, Той Кроток, всед на подъяремника и коника юна». Из-за сего да и славляем с миром на конике хождение Твое во Иерусалим, из глубины души всклицающи Те: Аллилуиа.

Икос 4
Услыша мнозе народ, пришедый на праздник, и яко идЕши, Господи, во Иерусалим, собрашась вкупе в множестве, и постилаху ризы своя на пути, друзии же резаху ветви от древ и постилаху на пути, да предходящии, и вслед идущии всклицаху Те, глаголюще: «Осанна же Сыну Давидову! Благсловен  в Господне же имя приходящий! И царство да благсловенно, идущее в Господа имя и нашего Давида же отца! Осанна в вышних!» Из-за сего да и мы в предпразднственный день сей, носяще воскресения знамения ветви древес, Те, яко и Победителю смерти, всклицаем:

Благсловен еси, Царю Израилев, царство и не от мира сего да пришедый взыскать;
благсловен еси, Сын Давидов, трости сокрушенной не восхотевый преломить.
Благсловен еси, Пастырь Добрый, да обрести идый заблуждшее овча; благсловен еси, Агнче Незлобивый, Се Самого да принести хотяй в жертву.
Благсловен еси, о, Властитель твари, от твари Твоея с любовью встречаемый и с ветвьми вславляемый також;
благсловен еси, Царю славы, с светом Царской славы от Своих учеников провождаемый и от детей вславляемый також.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 5
Богъсветлою красотою и крепостией да облечен быв от века, Господи, идЕши с шумом славы в Сион, восход на Елеонскую гору совершая, и исполнится Наума пророка предречение: «Се на горах ноги да Благвествующаго же и мир Возвещающаго. Так празднуй, Иудо, твоя праздники, воздаждь твоя обеты». И вновь исполнись Давида, праотца Твоего, да ина предречение: «Видена быша Твоя хожденьи, Господи, хождение моего Бога, иже во святем». Егда ж близок стал еси уже к нисхождению с горы Елеонской, все множество ученик начата, и веселящась, хвалить Бога гласом велиим, особо вславляюще Тя о чудесех всех, яже видеша от Те, глаголюща: «Благсловен приходящий Царь в Господне же имя! В вышних слава и мир на земли!» Да из-за сего же и мы днесь, новый Израиль, яже от язык Церковь, ликовствующе вскричим Те с ними: Аллилуиа.

Икос 5
Видевше фарисеи, в народе скрыющиеся, якоже ликования народная зело возрастают, Те, Господи, с горы нисходящу, и яко гласи учеников Твоих зело велии есть, вознегодоваша и реша Те: «Учителю, запрещаяй ученикам Твоим». Ты же, Господи, возгласил еси им: «аще сии умолчат, камение вскричат», яко и да предрече Аввакум пророк, глаголя: «Камение из стен вскричат, древо отвещать будет же им». Из-за сего же и мы, аще душами и сердцы холодны есмы, якож камение, однако и не умолчим по Твоему слову сицевыи Те хвалы возсылать:

Благсловен еси, Господь Боже наш, яко грешныя спасти и пришел еси же во Иерусалим;
благсловен еси, Христе Спасе наш, яко возвестил еси же верным Твоим, якож близ еси нам.
Благсловен еси, Сын Отечь, яко идЕшь Кровью Твоего Креста вышняя и земная примирить;
благсловен еси, Сын Человечь, яко идЕши велию любовь Всевышнего же Отца миру всему возвестить.
Благсловен еси, Царю царствующих, якоже царство Твое — всех веков Царство есть;
благсловен еси, о, Властитель властвующих, яко и в всяком роде да роде Твое властительство есть.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 6
Проповедницы Твоей да Божественныя силы, Господи, да быша преостающиеся с Тобою в Вифаньи иудее, зане ж тии свидетельствующие во Иерусалиме, якоже Лазаря от гроба воздвигл еси. Из-за сего да и встречаша Тя народ, яко услышаша Тя сие сотворша знамение. И глаголаху друг к другу: «Чесо ждем и не исходим на встречу Сыну Давидову с ветвями и ваиами от финик», да исполнится Заветное: «взыду на финикс, его да удержу ветви»,— зане ж Той есть финикс правды, о Немже рече Давид: «Праведник, яко финикс процветет». Да из-за сего с ветвьми вспеваху первее Те народи: «Осанна», однако затем с дрекольми изыдоша на Тя, яко и на разбойника, не ведуще вспеть: Аллилуиа.

Икос 6
Возсияяй в всей славе своей и красоте святый город Божий Сион, город Великаго Царя, егда близ подошел еси ж к нему, Господи, и увидел еси с высоты горы Елеонской вся сооружения храма и иные городская строения, зело красная. Тогда, видя Святый Город, Господи, пролил еси слезы о нем, якоже Отец детълюбивый, и с плачем рекл еси: «Аще разумел бы ecи ты, хотя и в сей день твой, кое есть к миру твоему, обаче сие скрояся от очию твоею». И абие да предрекл еси, яко и дние да приидут, егда обложат Святый Город врази и разбиют его да и деты его, да и не оставят камень на камени же в нем, понеже не разумев посещения Твоего же времени же. Мы, ведуще Тя, яко и Пастыря також Добраго, скорбящаго да о заблуждших овцах Своих, Ти всклицаем:

Благсловен еси, Пастырю овцам Великий, сгинущее взыскать пришедый овча;
благсловен еси, Архиерею приходящих благ, вскорбеть восхотевый немощем нашим.
Благсловен еси, Завета Новаго Ходатаю, восхотевый спасти от вечныя смерти человецех падших;
благсловен еси, Судия Праведнейший, яко и Праведен еси и прави суди Твои да о городе Твоем.
Благсловен еси, Спасе Всемилующий, якоже Милующь еси да благости Твоей вся земля исполнь.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 7
Хотяй избавить род человечь от работы вражия, Иисус, пришел еси же во Иерусалим, да исполнится Заветное: Господь богов в Сионе же явится. И Те тамо взошедшу, да потрясесь весь город; мнози бо изыдоша на встречу Те, велегласно да и восклицающе: «Осанна же Сыну Давидову», друзии же, удивляющеся, и вспрошаху сице: «Кто есть Сей?» да безумные старцы, лжеименные учителие! Вся стогна города проповедуют Твоя чудеса, Господи, вся Иудея исполнена благодеяньми Твоими, сии же вспрошают: «Кто есть?» Лазарь едва воскресе, и не ведят, кто исхить его же от смерти; от двора Иаирова едва исшел еси, и не ведят, кто есть ожививый его дщерь? Ведят, обаче не хотят вспеть Те, якоже Господу: Аллилуиа.

Икос 7
Смотрение Твое, Иисусе, дивное явил еси, егда с высотой славы взошел еси же во Иерусалим и абие, яко Архиерей, посещал еси святый храм осмотреть его. Со властию пришел еси же в дом Твоего же Отца, и исполнися святаго Аввакума пророка предречение: «Господь во святем храме Своем: да молчит пред Его же Лицем земля вся». Абие изгнал еси вон вся преостающиеся тамо и продающия и купующия, глаголяй: «Храм Мой — храм молитвы наречется, а вы же его сотвористе вертеп разбойникам». И тако исполнись иное Заветное: «Снеде Мя Ревность Твоего дому». Мы же, убоявся таковаго да праведнаго Твоего же гнева, Господи, единое и просим же от Те, еже жить в Твоем дому в все дни же нашего живота, зреть красоту Твою и посещати храм святый Твой, да Те сице славим:

Благсловен еси, не в рукътворенных храмах живый на высотах, с сиянием славы взошедый в земный храм;
благсловен еси, славы Своея селение возлюбивый на земли, дом молитвы ограждивый от житейских забот.
Благсловен еси, Господи Сил, яко возлюбленна Твои селения, вяще селений грешничих;
благсловен еси, Царю славы, яко един день лучше во дворех Твоих, паче тысящ во градех нечестивых.
Благсловен еси, да Велий в Сионе же, яко имя Твое страшно и свято;
благсловен еси, живый во Иерусалиме, яко свят храм Твой, в правде Твоей дивен.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 8
Недоуменное и преславное чудо сотворил еси, Христе, егда «внезапу и пришел еси же в церковь Свою и тамо слепых и хромых приступяшщих к Те исцелил еси», яко Светодавец и Милующий Целитель, «яко и правда пред Тобою предыдет», якоже рече Давид. И такоже всем источил еси же в великий да предпразднственный день сей ликование, истину, свет да живот, якоже и Софония пророк предрече, глагола: «Ликовствуй, дщи Сионова, зело; отъят Господь неправды твои, Господь воцарится и внутрь те, и не узришь зла ктому. Господь Бог твой в те, да обновит тя и в любви Своей к те, глаголет Господь, спасУ утесненную и отриновенную прииму». Из-за сего же и мы, веселящась в день праздника и посещения Твоего, Те вспоем: Аллилуиа.

Икос 8
Был еси любовь весь, Сластчайший Иисусе, из-за сего хвалу Те и приносит возлюбленный Израиль из уст питающих да и незлобивых млоденец: егда старцы и учителие их богъругательствуют, вспрошающе: «Кто есть Сей»,— млоденцы да богсловствуют, всклицающе Те: «Осанна же Сыну Давидову»,— и с ветвьми и ваии встречают в храме да прихождение Твое, да предвозвещающе скорое Твое из мертвых воскресение. Сподоби же и нам, гордостию одержимым, обратиться, якоже незлобивые деты, таковых бо есть вышнее же царство, и с ними купно от чистаго сердца Те таковыи хвалы принесем:

Благсловен еси, да в вышних певаемый от Серафим, и вспеванье да приявый от незлобивых млоденец;
благсловен еси, да в горних носимый от Херувим же, от чистых сердцем в сердце носимый богъносно.
Благсловен еси, Давидову скинию падшую возставить пришедый, да благпристойную нашу внутреннюю скинию паки просвещающь;
благсловен еси, храм Твой дом молитвы сотворивый, да и нас, бывших вертепы душетленных разбойников, паки дом чист Духа Святаго сотворишь.
Благсловен еси, Емуже служат тысящи тысящ на высотах да пред Нимже и тьмы тем предстоят;
благсловен еси, Емуже сонмы детей вспеваху на земли и Егоже народныя тьмы встречаху.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 9
Вce сонмище иудейское архиереев и книжников, видев чудеса, яже сотворил еси же в храме, Иисусе, и отроки, зовущия: «Осанна же Сыну Давидову»,— вознегодоваша и реша Те: «Слыши ли, что сии глаголют?» Ты же рекл еси им: «Несте ли чли никогда же, яко изо уст млоденец питающих совершил ecи хвалу». Мы же, окаменению и жестосердию их сердец удивляющеся, злобой же млоденчествуем нынче, да в простоте сердечной вспоем ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 9
Божественные витьи, аще и мнозе глаголют, но не возмогут воздати достойнаго да благодарения неизреченному снисхождению Твоему, о, Боже Христе, якоже нынче волею пришел еси да во Иерусалим Крест претерпеть. Из-за сего же утаил еси от премудрых да разумных Божество Свое и открыл еси е млоденцем, иже сердцы чистыми вяще отец своих ощутиша, якож Ты еси да воистину Христос. Сподобь и нам душами чистыми и нескверными усты исповедать Божественную славу Твою, поюще Те сице и також:

Благсловен еси, явлением словес Твоих просвещаяй и вразумляяй млоденцы, и просвещаяй и вразуми наши мысли да сердца;
благсловен еси, творением чудес Твоих свидетельствуяй Свое да Божество, открый очи мои уразуметь же от закона Твоего чудеса.
Благсловен еси, пасый Израиля, и паси мя в кротости духа и на месте злачнем;
благсловен еси, храняй Иакова, и всели мя на воде и покойне же в чистоте сердца.
Благсловен еси, мира Царю, и возсияет правда во днех Твоих, дондеже отъимется луна;
благсловен еси, Правды Солнце, да и просвещается свет Твой в мира множестве, дондеже солнце сияет.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 10
Спасти хотяй языки, Господь Христе наш, Ты воздвигл еси нецыя от еллин, пришедших на поклонение в праздник, и якоже видят Тя. Из-за сего тии да Филиппа обступиша, тако глаголюще: «Хощем Иисуса видеть». Тойже с Андреем вкупе глаголаста Те. Ты же отвещаваеши им, якоже ныне уже и час прииде, и вславится о сем Сын Человеческий. Во Своя ибо и пришел еси и Свои не прияша Тя, и осудиша на смерть. Из-за сего же, яко зерно да пшеничное не принесет плода, аще упав на землю не умрет, тако и Ты смертию Своею принесл еси мнозе во языцех плод, да исполнится Исайи пророка предречение, яко явлен будешь Тя не ищущим, обретен Тя не вспрошающими. Из-за сего, да «приидите, языцы, и видите днесь Всевышнего Царя, якоже на престоле высоце на конике худе во Иерусалим входяща», и вси едиными усты и сердцем вспоем Ему: Аллилуиа.

Икос 10
Царю Превечный, кроткий, праведный и спасаяй Утешителю наш! Ты пришел еси же в день сей во Иерусалим кротко, на кротком конике осли да седя, и свирепство конское разрешаши на земли. Да из-за сего кротость Твоя разумна будет всем человекам, и да ведают вси, якож Ты взор вперяешь токмо на кроткаго, да и молчаливаго, содрогающася Твоих словес. Из-за сего же «раскуют мечи своя на орала и копия на серпы, и не навыкнут ктому же ратоватись». Мы «кротцы истино душею и смиренные нравом, благодатию приимем всех Властителя кроткаго, да идущаго же гордыню лукаваго сокрушить», и в кротости духа сице вспоем Ему:

Благсловен еси, на гору Сион взошедый, и на Израиля мир да благвестишь;
благсловен еси, Иерусалиму проповедуяй, и спасение языков возвестишь.
Благсловен еси, пришедый да благвестить нищим Господня приятное лето, и вся сокрушенныя сердцем исцелишь;
благсловен еси, да и восхотевый отпущение возвестить плененным, и вся уничиженныя во утешение свободишь.
Благсловен еси, якож кокошь птенцы свои да под криле собираяй, да и вся обремененныя грехми Крестом да искупишь;
благсловен еси, яко и пшеничное зерно в землю пав, идый к схоронению, и вся ж до глубины ада падшия Воскресением обновишь.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 11
Всеумиленное вспеванье да принесем Те, Христе, с млоденцы незлобивыми вкупе, яко «осанна» Те вспели есте, с нимиже и мы всклицаем Те: Господь Бог, и явися нам, да с ветвьми и ваии Те сставим праздник свят, чист и духОви, вновь вход и сотворишь в внутренния храмины душ наших, якож да обещался еси, глаголя: «не оставлю вас сиры, но и вновь прийду до вас. Аще кто любит Мя, и возлюблю его, да и явлюсь Сам ему. И Отец Мой возлюбит его, к нему приидем, да обитель у него сотворим». Благсловенно да будет вхождение Твое! Да прииди и возседи на престол нашего же ума, яко и прежде на коника, и воцарись в сердцах наших, да разреши страстей наших безсловесия же вси, да с присноцветущими ваиами чистоты паки, якож древле деты, вспоем Те: Аллилуиа.

Икос 11
Светом вышним просвещающись днесь святый храм, егда посещал еси его, Христе Иисусе, и очистил еси его же от куплей земных, вкупе и просвещающись с ним и весь Святый город, яко и Исайя предрече: «от Сиона бо изыде и закон, и слава Господня из Иерусалима»,— якож на мучения пришел еси, и свет, счастие и любовь принесл еси Твоим Крестом. Из-за сего да и рекл еси же ученикам прежде Своего Креста: «Еще мало время есть свет в вас, ходите, дондеже свет да имате, да тьма вас не имет. Веруйте во свет, да сынове света будете». Сия рекл еси, Господи, да и в мучениих Твоих свет веры не угаснет же ученикам Твоим, и во тьме неверия не пойдут, не ведуще, камо идут, да и вси правверующии в Тя с верою Те возопят:

Благсловен еси, Христе, Свете мира, возненавиденный от лукаваго же мира;
благсловен еси, Иисус, Правды Солнце, и присноблажимый и превславленный от присных Твоих.
Благсловен еси, Невечерний и Тихий Свете, на захождение Свое да пришедый во Иерусалим;
благсловен еси, Живый во Свете неприступнем, зарею Воскресения идый просвещающи весь мир.
Благсловен еси, Сластчайший и Приснъживотный Свете, в Сионе же явленный, просвещающи хотяй душевную мою тьму;
благсловен еси, Светоч, светяй и горяй, во Иерусалиме взожженный, да паки взожжеши угасший светоч же мой.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 12
Благодать Твою подаждь нам, Иисусе, яко и прежде отрокам еврейским, яко осанна Те вспели есте и познали да Божество Твое. И нынче в пречестные дни же сии, Господи, вновь к нам близ буди, наивяшще к призывающим имя Твое в духе кротости и мира, смирения и любве, сподоби же и нам ощутить благодать прихождения Твоего, да и мир Божий, превосходяй ум всяк, сохранит наша сердца и все наши разумения о Те, тако и просвещающь души наши, и во умиленьи и с веселием воззовем Те, Завет Нов завещать пришедшему нам кроплением Крове Своея: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще Твое на вольную страсть во Иерусалим прихождение и неизреченное снисхождение Твое, Христе, да покланяемся Твоего Креста предначатию и с еврейскими деты веселящеся, с ветвьми и ваиами встречаем Тя, и праздник сставльше, вславляем Тя, якож Ты еси Христос Мессия воистинну, пришедый и имеяй паки да прийти с сиянием славы судить живых и мертвых, не на осли конике седяй, но яко и Царь царем и Господь господствующим, имя Емуже — «Слово Божие», имеяй вслед Се не отроки, «осанна» поющия, но Воинства Вышния же вся, и всклицающия гласом громов сильных: Аллилуиа, спасение, честь и слава и сила Господу же нашему, яко воцарись Господь Вседержитель. Сие великое хождение Твое в Сион Горний, нисходящь свыше от Бога, и верою чающе, вславляем в земный Сион на заклание всемирное вхождение Твое, Те сице вспевающа:

Благсловен еси, Сын Отечь, сиянием славы человека венчавый, да тернием венчатись идый, да терноносное наше естество сотворишь плодоносно;
благсловен еси, Агнец Божий, вземляй грехи мира, и Кровью Своею нас, падших, паче снега убелишь.
Благсловен еси, Женише сердец и душ наших, от Твоего дворца исходяй, да и никтоже укрыется от Твоего согрева;
благсловен еси, Пастырь Добрый, входяй нынче в Твой овчий двор, и от руки Твоей никтоже отторгнет нас.
Благсловен еси, наш Ты Учителю, из-за Сиона не умолчавый до крестныя Пасхи Твоея, и Свои други до окончания же словом и любовью на Вечери утешишь;
благсловен еси, Спасителю наш, в червлены ризы вконец облещися и восхотевый, и нас, якоже невесту и ризою спасения и одеждею веселия украсишь.

Благсловен в Господне же имя Приходящий, осанна в вышних!

Кондак 13
О, Божий Агнче Иисусе Христе, да прежде век на заклание и приуготованный, ныне же во Иерусалим на вольную страсть приидый! Приими же малое сие с ветвьми и ваиами приносимое наше моление Те, да в пречестные дни же сия вследуем стопам Твоим в тишине же и кротости духа и во умиленьи и чистоте сердца, и тако и преостанемся с Тобою и в все время земнаго же нашего странствья. И сподобь нам неосужденно Божественнаго счастия Святыя Пасхи Твоея зде, на земли, причаститься и в прихожденьи в Вышний Иерусалим навеки же соединимся с Тобою, с всеми святыми вспоюще Ангельскую песнь: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды.
затем Икос 1 и Кондак 1.


Молитва.

Господи Иисусе Христе наш Боже, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крилу от Херувим носимый и вспеваемый от Серафим, во днех же Своей да плоти сести изволивый на осли конике, из-за спасения же нашего, да вспевание от детей приявый, и во Святый город Иерусалим прежде шести дний Пасхи да бытия на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, схоронением и Воскресением Твоим! И якоже человецы тогда, седящии во тьме и сени же смертней, приемше ветви древес и ваиа от финик, встречаша Тя, Сына також Давидова, Тя исповедующе, такожде и нас нынче, в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих, защищаяй и сохрани же. И якоже онии народи и деты «осанна» приношаху Те, сподобь и нам в пениих духОви душами чистыми и нескверными усты славить все величия Твоя в праздник сей, и в всю Седмицу страсти Твоея, и неосужденно достигнути да причаститься також Божественнаго счастия Святыя Пасхи в пресветлые дни же Воскресения Живоноснаго Твоего, да вспоем и вславим Божество Твое, вместе со Отцем Твоим Безначальным и Пресвятым, да Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, и ныне и присно, и в веки веков. Аминь.


Тропарь.

Общее воскресенье да прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых Лазаря воздвигл еси Христе Господь. Темже и мы якоже отроцы знамения победы носяще, Те всклицаем, победителю смерти: осанна в вышних, благсловен Приходящий в Господне же имя.

ин Тропарь.

Схоронясь Те крещением, Боже Христе наш, нескончаемыя жизни же сподобихомся Твоим воскресением, и вспевающи Те зовем: осанна в вышних, благсловен Приходящий в Господне же Имя.

Кондак.

На престоле на высОтах, на осляти же на земли носимый, Христе Господь, Ангелов хваление и детей вспеванье да приял еси, зовущих Ти: Приходящий воззвати Адама, благсловен еси.

Величание.

Величаем Тя, Христе Живодавче, Осанна в вышних и Те мы всклицаем: Благсловен Приходящий в Господне же Имя.

И явися нам, Господь Бог, праздник сставите, и веселящись приидите, возвеличим Христа, с ваиями и ветвьми, песньми зовущи: так благсловен Приходящий во имя же нашего Бога Спаса.


Рецензии