Прашанти

В МЫСЛЯХ САИ
С МЫСЛЯМИ САИ

The name ‘Vi-nayaka’ means that He is a master of Himself. He has Нет master above Him, He does not depend on anyone. Vinayaka is also called ‘Vighneswara’. Easwara means one who is endowed with every conceivable form of wealth: riches, knowledge, health, bliss, beauty, wisdom, etc. Vighneswara confers all these forms of wealth on those who worship Him and removes all obstacles to their enjoyment. As everyone in the world desires wealth and prosperity, everyone offers the first place for worship to Vigneswara. Thus Vinayaka is described as ‘Pratama Vandana’ (the deity who should be worshipped first). Vinayaka also removes all bad qualities, instils good tendencies and confers peace on the devotee who meditates on Him. It is only when the inner meanings of various aspects relating to the Divine are understood that worship can be offered to the Divine meaningfully.

- Divine Discourse, Sep 12, 1991.

Четверг, 13 сентября 2018 г.

«Vi-nayaka» (Винаяка) - Сам Себе хозяин.
Нет учителя над Ним. Он Сам Себе Господин:
ни от кого не зависим, с Отцом Шивой Един.
Винаяку также «Вигнешвара» называют.
Ишвара того означает, кто всевозможными
формами благ наделён: богатством, знанием,
блаженством, здоровьем, красотой и мудрён.
Кто поклоняется Ему, тем Вигнешвара все эти
формы богатства, для их радости доставляет,
все препятствия устраняет. Так как все в мире
богатства и процветания желают, каждый
первому Вигнешваре поклоны предлагает.
Таким образом, Винаяка описывается как
«Пратама Вандана» (Божество, которому
следует поклоняться в первую очередь).
Винаяка также плохие качества усмиряет,
хорошие тенденции расширяет, тому
мир проецирует, кто на Него медитирует.
Когда значение связи с Божественным,
внутренне различных аспектов, понимается,
поклонение Божеству осознанным считается.
САИ РАМ

(Божественная беседа, 12 сентября 1991 г.)


Рецензии