Эмили Дикинсон 877 Each Scar Ill keep for Him
877
Оставив Боль Ему
О Kамне расскажу
В Pазлуке я ношу
Он Дорог мне
Дам каждую Cлезу
На перечет Ему
В Его слезах тону
Нет счета им
Emily Dickinson
877
Each Scar I'll keep for Him
Instead I'll say of Gem
In His long Absence worn
A Costlier one
But every Tear I bore
Were He to count them o'er
His own would fall so more
I'll mis sum them.
Свидетельство о публикации №109061000221
Да, в Вечности — жена, не на бумаге..."-)...
Вам непременно надо Цветаевой заняться. Вот где настоящая поэзия. А не передача информации, как у большинства мужчин=поэтов, которые узурпировали себе право быть истинными поэтами.
Each Scar I'll keep for Him - Оставив Боль Ему - кажется, автор не о том. Русскоязычный вариант явно вводит в заблуждение.
Игорь Ткачев 16.02.2017 14:56 Заявить о нарушении
Беляева Дина 16.02.2017 18:18 Заявить о нарушении
Нет привычных рифм и ритмики (которые для меня, несчастного, и составляют поэзию). Куда мне ближе здесь Шекспир того же Маршака.
Увы, здесь я согласен с Лео Толстым: Шекспир - это мыльный пузырь.
(Как я зло по Шекспиру-то, а?-)))
Игорь Ткачев 17.02.2017 15:33 Заявить о нарушении
На будущее, чтобы не опростоволосится в кулуарах, ознакомьтесь с более компетентным источником.
http://berkovich-zametki.com/AStarina/Nomer15/Kushner1.htm
There are plenty of amazing modern American poets. Here's my favorite. It's a bit more traditional.
Elizabeth Bishop (1911-1979)
Letter To N.Y.
For Louise Crane
In your next letter I wish you'd say
where you are going and what you are doing;
how are the plays and after the plays
what other pleasures you're pursuing:
taking cabs in the middle of the night,
driving as if to save your soul
where the road goes round and round the park
and the meter glares like a moral owl,
and the trees look so queer and green
standing alone in big black caves
and suddenly you're in a different place
where everything seems to happen in waves,
and most of the jokes you just can't catch,
like dirty words rubbed off a slate,
and the songs are loud but somehow dim
and it gets so teribly late,
and coming out of the brownstone house
to the gray sidewalk, the watered street,
one side of the buildings rises with the sun
like a glistening field of wheat.
--Wheat, not oats, dear. I'm afraid
if it's wheat it's none of your sowing,
nevertheless I'd like to know
what you are doing and where you are going.
Беляева Дина 18.02.2017 02:14 Заявить о нарушении
Читал внимательно. Перечитывал. И, представьте себе, не проникся (по причине тех же отсутствия привычных рифм и ритмики, например).
Как не проникался распиаренными Кизи, Стейнбеками и Сэлинджерами. (Уж простите меня, что это чтиво считаю именно американским примитивизмом, с бедным языком, невыразительными образами и нехитрым сюжетом).
А вот классику вроде Моэма, Бронте или Харди люблю очень. За чистоту и богатство языка (анг. яз. сам по себе донельзя упрощен - но еще не у них-), за "интернациональность" образов, чувств и целей героев, интересный сюжет.
Замечательно просто, что даже вроде не у глупых людей отличие в мнениях других автоматически приравнивается к глупости оных?
(Я еще и "Квадрат" Малевича считаю дурью, и от "Мона Лизы" Винчи в благоговейный обморок не падаю-)
Игорь Ткачев 21.02.2017 12:20 Заявить о нарушении
Беляева Дина 23.02.2017 22:02 Заявить о нарушении
-)
Dearest Diana, let me logicalize my answer in the following boring way, in a weird manner of questions rather, which are the answers at the same time, nonetheless:
1) have you come to your conclusions as for Mona Lisa and the Black (Puddle) Square independently or someone (some art book or some artistic high-brow) assisted you in doing so? Are they really your brain children – your own thoughts - or someone else's?
2) Do you know by chance when and how Mona Lisa gained its notoriety, why it had stayed unknown for centuries, and what and who was the reason for bringing it to light in fact? Do you think you would be able to love and treasure it so dearly, on your own, had they not told you to do so?
3) I do not nihilistically deny all art, neither ancient nor modern: some of it is quite necessary, some amusing, most silly (as much silly as may be "peintures" named Fool or them Pea Soups or alike monkey paintin', foisted for millions of dollars)... but none of it is really so high as some connoisseurs place it skimming fortunes down the road.
I have enough bad taste not to devotedly worship any of it, pardon. (I shall not make for myself an idol - human or of gold. Though I may truly like it).
I didn't want to look or sound too overbearing - sorry if I did, and my replying to you is just due to your being evidently talented and intelligent in what you do. And perhaps so in grasping what I have tried to say here too.
Hopefully not all in vain...
Игорь Ткачев 23.02.2017 23:34 Заявить о нарушении
Беляева Дина 24.02.2017 03:48 Заявить о нарушении
If you don't like, or undestand something, it doesn't necessarily mean you're in the right and someone's in the wrong-).
Have a good one-)
Игорь Ткачев 24.02.2017 11:40 Заявить о нарушении
Беляева Дина 26.03.2017 08:03 Заявить о нарушении